fredag 3 december 2010

Presskonferansen 1/12/10

Ja, man undvek jo allt som hade med fotboll och göra under några dagar, MEN ÄNTLIGEN den 1 dec..kom uttalandet från S. Ramos. Jag är glad att han tog det steget och bad om ursäkt, det krävs mod för att göra det. Skulle han inte göra det så vet jag inte hur fansen skulle reagera på det, men jag säger så här TACK s. Ramos. Här kommer hans uttalande från presskonferansen: 

”Vi gillade inte det intryck vi gjorde i Camp Nou. Barcelona har byggt sin spelstil under många år. Vi gratulerar de för att de gjorde allt bra. Vi hade dock en utav de märkliga dagarna då ingenting fungerar. Vår stolthet att bära denna tröja är sårad, speciellt när vi vet att många Madridistas fortfarande lider av förlusten. Vi måste inse vikten av dräkten vi bär och leva upp till klubbens storhet.”
”Vi kan inte ändra på förlusten. Vi är alla skyldiga till det och vi är hängivna att ta oss igenom det. Vi måste nu visa mer än någonsin, stoltheten som alltid har identifierat Real Madrid. Vi får inte glömma att vi bara tappade tre poäng och att ligan är lång. Saker förändras i fotboll och vi måste fortsätta arbeta med ansvar och ödmjukhet. Världen har inte gått under, och fotboll upphör inte utan fortsätter. Det är bara två poäng mellan oss och Barcelona, och ligan är som sagt lång.”
”För att komma över detta behöver vi vara enade som aldrig förr. Vi måste förbättra oss och bygga en segrande sida. Det är det enda som återstår för att vi ska jobba hårt, sätta press på våra motståndare och vinna titlar.”
Ingen spelare kan säga att han skadats av Sergio Ramos. Jag tänkte inte igenom mina handlingar och jag erkänner att jag begick ett misstag. Men jag ville aldrig skada Leo Messi eller någon annan spelare medvetet. Jag går aldrig ut på planen med den mentaliteten. Jag vill be om ursäkt till alla som fått fel intryck av mig i måndags, särskilt barn.”
”Om jag har tur att få representera mitt land i många år, skulle jag älska att spela VM i Spanien och Portugal. Jag tycker att fansen förtjänar att njuta av mästerskapet på nära håll.”

(Källa: realmadrid.se)

Så var det fin avslutning på den läskiga sagan, tack och lov för det :)
NU säger jag glatt igen piiz folk och HALA MADRID :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar