torsdag 4 november 2010

2-2, hmm fortfarande ingen förlust jo..

Ja, marängerna anlände, San Siro fullsatt. Jag förväntade mig 1-2 till Madrid. Real tog ledningen i första halvlek genom Pipita (som jag är verkligen glad för) efter halvtid sätter Milan kvitterinngen och senare mot slutminuterna nötter de in 2-1, båda målen gjordes av Inzaghi (där den andra var SOLKLAR offside) Men nyförvrvet Pedro Léon gör 2-2 och tystade hela San Siro.
Jag oroar mig inte personligen för Madrid i CL, vi har tagit poäng på borta plan och inte förlorat hemma (inte ens prata om La liga hehe) så oavgjort borta mot Milan..får duga.
Att vara Real Madrid fan har varit självklart för mig genom tiderna, för att Madrid som lag står för rättvis, snygg fotboll. De har alltid vunnit sina matcher genom att kämpa och kriga för de och aldrig genom gratis mål, eller genom FÖÖÖÖÖR aggressiv spel. MEN det finns nu spelare som kan förstöra detta. Jag hatar spelare som ska "filma" låtsas bli skadade etc. Speciellt när de inte kan prestera riktigt bra på plan så ska de ta till "filmning" och slå ner spelare. Jag skrattade åt Zlatans beteende när Sverige spelade mot Holland, där han var mållös och eftersom han inte fick något gjort på plan så gick han istället och slog spelare i korridorren. Tyvärr så har även Madrid fått såna spelare. Det är CR7, visst han köptes för en miljard, har gjort 13 mål på 9 matcher. Men filmningen som han gjorde igår var så ful och äcklig. Snälla istället för att bete sig på det sättet som fotbollsspelare gå upp och agera, var proffsig.
Ne borde inte tjata om det mer..
Även om resultatet inte var riktigt rättvisst (Milans offside mål) så kändes ändå 2-2 på borta plan som seger för mig.
Piz folk. HALA MADRID.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar