söndag 21 november 2010

El Clasicoooo..

Tjololo..Fy fan vad känslorna, argumenten och intrycken kokade inom mig igår efter matchen, ville så gärna BLOGGA men jag har blivit såååå lat att jag orkar inte ens starta datorn.
BaJselona vann med 0-8 borta mor Almeria (hattrick av Messi)
Direkt efter spelade Real och avslutade sin match 5-1 hemma mot Bilbao (hattrick av CR7)
Här kommer CR7 kommentarer direkt efter matchen:

”Får se om de kan
göra åtta mot oss”


Foto: AP
Syrliga passningen till Barça
Barcelona hade stor uppvisning när de spelade ut Almeria och vann med 8-0 i går.
En som dock inte imponeras är Cristiano Ronaldo.
– Det betyder ingenting för mig. Vi får väl se om de kan göra åtta mål mot oss på måndag, säger Ronaldo till spanska AS.
Trots en storseger, hattrick och 5-1 mot Athletic Bilbao fick Cristiano Ronaldo svara på frågor om Barcelona efter gårdagens match. Ärkerivalen slog Almeria med 8-0 men storstjärnan låter sig inte skrämmas inför El Clásico.
– Deras 0-8 mot Almeria betyder ingenting för mig. Vi får väl se om de kan göra åtta mål mot oss på måndag, säger Ronaldo.

Ramos "snodde" en straff

Portugisen utökade sin fantastiska målskörd med tre nya fullträffar. Men det kunde varit fyra då Sergio Ramos tog en straff från försteskytten Ronaldo.
– Sergio sade till mig att han ville ta den och jag kommer inte argumentera med honom för en straff. Det är min lagkamrat och min vän. Sergio förtjänar målet och det kan ge honom mer självförtroende.
– Jag kämpar inte för att bli skyttekung, jag kämpar för att vinna ligan. Vem som gör målen spelar ingen roll.
Patrik Sjögren  (källa Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article8158807.ab)

(Det sista han säger här om Ramos, jag önskar verkligen att CR7 kunde vara så i verkligheten lite ofttare, för det är inte ofta han är såå generös. Hehe)
Efter matchen hade jag livlig och lång diskussionn, jag erkände direkt att Messi är stor spelare, utan honom skulle barcelona absolut inte komma lika långt.
Fick nå känsla av att han kan bli skadad innan El clasico och i diskussionen sa de att det vore orättvisst om barca skulle spela utan sin nyckelspelare. Det skulle vara samma sak som om Real skulle köra utan CR7..men det tycker inte jag. Det laget som Madrid har nu skulle ha klarat sig lika bra utan CR7, lagets framgång beror inte endast på honom (även om han har gjort stor del av målen) skillnaden har gjorts på grund av José Mário dos Santos Félix Mourinho eller helt enkelt "The Special One"  innan han kom till Madrid hade vi till 90% samma spelare, men vi ser jo skillnaden efter hans ankomst. För att ett lag ska fungera ska man ha tränare som han, även om han har varit utvisad de senaste 2 matcherna så har han gjort sitt jobb, genom att ge anteckningar till vicetränaren och därmed föra sitt ord vidare. Annat bevis på det är INTER som vann 3 titlar på ett år med ledning av ni vet vem ;) men bara ett år senare förlorar de på hemmaplan mot Milan som var en man mindre.Fast laget har EXAKT samma spelare som då.
Jag är absolut säker på att Madrid skulle kunna prestera lika bra om de körde utan CR7 med tex Pipita och Benzema på topp.
Jag säger det ännu en gång han (CR7) är köpt för en miljard så han SKA leverera så som han gör, annars vore det kört för hans del, men det är inte han som är MADRID. Fick även höra att det finns ingen i laget som kan ens jämföras med honom, men jag kan påstå att det gör det, Pipita och Casillas bland annat. Casillas är världens bästa målvakt, även om han inte vann den titeln sist. Han har vunnit den mer än någon annan. Den titeln gick till Julio Cesar sist ( Inters målvakt) han vann den pga inters insats förra året. Javisst han var bra men där är också "The Special One" inblandad, Cesar släppte in färre mål än Casillas bara pga Mourinhos backlinje, som är känd. Precis som med Madrid, det gick som det gick för oss förra säsongen pga att backlinjen var kaaaaos, ni ser skillnaden nu.
Nu är det bara en match kvar innan el clasico och det är CL matchen borta mot Ajax som spelas på tisdag den 23/11. Det borde inte vara större problem ändå, trotts att vi har Pipita och Khedira skadade som kommer missa just den matchen.
Real Madrid är tillbaka i sin gamla form, men bara till 95% och för att kunna vara helt säkra på matchen mot BaJsa så ska de ha sin gamla form till 100% . De 5% som saknas hos Marängerna är bland annat pga att de inte har den lagkänsla som de hade vid tex den tiden då de var "LOS GALACTICOS", visa spelare som tex CR7 är för själviska; gör de ett mål under en match vägrara de passa till nästa spelare även om den har bättre chans till att göra mål, om inte det skulle ha sett ut så, Madrid skulle leda ligan med många fler måål. Speciellt mot lag som barcelona ska man spela som ett lag och inte individuellt. Därför känner jag att det kommer vara en öppen matchen, där båda lagen har lika stor chans att ta hem segern, så det är JÄÄÄÄÄKLIGT NERVÖST! Det är nervöst inte för att Barca är farliga utan för att Madrid inte är 100. Så jag håller tummarna, och jag kommer INTE att se El Clasico ute, det gör jag ALDRIG. Har inte lust med att betala skadestånd till någon eller nåt LOL
Vi ses folks, PIIIZ och HALA MADRID

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar