söndag 29 augusti 2010

Första omgången avklarat..

Hello, yes dagens stora matcher då Racin-Barca 0-3 och Mallorca-Madrid 0-0. Messi (3min), Iniesta (33min) och Vila (62min) gör mål. Vila visar i sin debut direkt vad han går för, underbar spelare som har förmågan att anpassa sig till vilket lags teknik som helst för att stå på topp när det kommer till att göra mål.
   Många madridistas är kanske besvikna men det var exakt en sån start jag förväntade mig. Preseason är mycket lättare att spela för att man möter lag som ligger på b nivå i La Liga, men att spela mot sina egna Liga motståndare är helt annan sak. De har mött laget förut och vet hur laget fungerar. Barca hade enorm stark start men jag måste också säga att det är även skillnad på ett lag som Racing och Mallorca ;)
Madrid spelet var ganska lik under hela matchen och det var ingen spelare som utmärkte sig något speciellt mycket förutom CR9  (18min), som gjorde några djuplöpningar dribbla 3-4 Mallorca försvarare och skott på mål (där han borde passat till Pipita) och vi kunde ha fått fint mål med snygg assist. Så klart Mourinho också, som ännu en gång var sååå aktiv och engagerad i sitt arbete att han var nära på att få gult kort igen haha. Jag älskar det speciellt när han antecknar så att pennan brinner. Ja så det var det för  idag people. Var ej besvikna, det var bara första dagen och mer action kommer vi att får se. Vi kommer få veta hur det ligger till efter att Barca har mött Mallorca och vilket resultat de får. Men jag hoppas jo så klart att vi ska se skillnaden långt innan det.
Hmm ska gå och läsa lite plugg nu och sen sova. God natt allihop. HALA MADRID :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar